Veština Ninđucu

Hatsumi&Takamatsu Bujinkan Middle

O samoj veštini danas već postoji veliki broj informacija, koje su lako dostupne zahvaljujući njenoj rasprostranjenosti širom sveta. Glavni i odgovorni za otvaranje „skrivene veštine“ ka svetu van Japana je soke (velemajstor) Buđinkan sistema – dr Masaaki Hatsumi.

hatsumi_1

Sama veština ima stare korene i spada u jednu od najstarijih veština na svetu (oko 6. vek n.e.), međutim, bitna informacija vezana za naš klub je da je Buđinkan sistem sastavljen od devet tradicionalnih škola borilačkih i ratničkih veština, od kojih najstarija Ninđucu škola datira iz 12. veka, dok najstarija škola u sistemu (Gyokko Ryu Koshijutsu) datira iz 10. veka.

hatsumi
Ono što se da primetiti u tekstu do sada je to da se Ninđucu ne definiše kao borilačka veština, već u doslovnom prevodu znači skrivena veština. Jedno od najvažnijih znanja u istoriji civilizacije je ono vezano za uređenje jednog društvenog sistema, u smislu naseobine, grada i države. Ninđucu je skup znanja koja su se koristila kako bi se osigurao sklad i harmonija u periodima mira, i zaštita i pobeda u periodu ratovanja, u okviru jedne ljudske zajednice. Ovakve vrste znanja postoje od početka razvoja prvih civilizacija širom planete, međutim, konkretno ova je vezana za Japan. U jednom srednjevekovnom uređenom društvenom sistemu potrebno je vladati elementima vezanim za zdravstvo, vojsku i nauku (prirodne i društvene).

537740_10150955214203415_2105366151_n
Na osnovu toga, znanja koja sadrži Ninđucu su vezana za:
• Tradicionalnu medicinu (šijacu – akupresurno tretiranje energetskih meridijana u telu, jumeiho – veština manipulacije zglobovima u telu radi poboljšanja imunog sistema, amacu tataru – kombinacija navedenih tretmana i homeopatije, kiko – sistemi disanja i balansiranja životne energije, i kampo (homeopatija) – medicinska upotreba lekovitog bilja.)
Orijentalna tradicionalna medicina se u osnovi bavi preventivnom medicinom, tako da je u potpunosti primenljiva i u savremenom dobu.
• Vojne sisteme (u načelu, zaštita interesa naseobine, grada i države, šta podrazumeva poznavanje bezbednosnog vojnog uređenja u navedenim društvenim uređenjima. Vojna taktika, upotreba svih oružja i goloruke borbe u defanzivne i napadačke svrhe, informativno-taktičke infiltracije unutar i van države – špijunaža)
• Nauka ( poznavanje svih oblasti vezanih za uticaj na društvo: meteorologija, astronomija, ekonomija, psihologija, matematika, biologija, geografija, istorija, gluma, umetnost, lingvistika itd.)

Untitled
Naravno, sve ovo nikako nije mogla niti trebala znati jedna osoba, te su i u okviru tadašnjeg društva, kao i sada, postojale službe, tajne i javne, koje su se sa svojim upošljenicima bavile time. Ukoliko bi jedna osoba poznavala većinu ili sva ova znanja i njihovu praktičnu upotrebu, bila bi jako opasna po samu državu. Ninđe su, na osnovu svojih zaduženja, imali svoju klasifikaciju:
Genin – operativac posebno specijalizovan za izvršenje dobijenog zadatka u svojoj specijalizovanoj oblasti.
Čunin – instruktor geninu i nosilac viših odgovornosti zaduženih za bezbednost društvenog uređenja. Veliko iskustvo u poslovima operativca.
Jonin (đonin) – visoki činovnici sa velikim iskustvom infiltrirani u svim ključnim oblastima u jednom društvenom sistemu. Odgovorni za čitave oblasti i glavnokomandujući. Najviše iskustva u svim oblastima ninđucua.

Bujinkan-Takamatsu2
Danas je od same veštine preostalo ono što se nalazi u pisanim izvorima (srednjevekovnim tekstovima) i ono što se prenosilo putem tradicije, s kolena na koleno. Veština je podeljena, po rečima dr Masaakija Hatsumija, na tri oblasti:
Od početka do zvanja 5. dan – kondicioniranje tela, obuka u golorukoj borbi (udaračke tehnike, tehnike poluga, bacanja i borbe u parteru, tehnike lomljenja kostiju, čupanje nerava itd.) i borbi sa oružjem.
Od 5. do 10. dana – mentalni i psihološki trening
Od 10. do 15. dana – obuka vezana za sisteme suptilne prirode, tradicionalna medicina i njena upotreba u veštini borenja i van nje.
Kako bi se postigla raznovrsnost i izbegao jednoličan razvoj praktikanata, oblasti se tokom cele obuke međusobno prepliću, tako da se jedan ninđucu praktikant obučava po malo u svim oblastima, s tim što se akcenat stavlja na pomenuti program.

Leave a comment